Lisa lektion i videoblogg

 Blev en videoblogg idag för lite variation tänkte jag. Blev inte så bra men i alla fall något!
 
Ja som jag sa så gick det bra idag! Han var lite okoncentrerad och tyckte typ springa och ragga på Facce var mycket roligare än att lyssna på mig. Men Lisa och jag gjorde massor med övningar, liksom typ öppna, sluta, skänkelvikning, ökning, halt, you name it och då blev han mer uppmärksam. Skulle liksom inte låta det gå för länge innan jag gjorde något nytt.
I och med det började vi träna skänkelvikning och jag överböjer honom så han får svårt att få med bakbenen. Men vi gjorde om mig och tränade på att bara göra några steg i taget så att han tyckte det var kul och inte jobbigt. 
Vi gjorde även skänkelvikning i GALOPP. Och det roliga var att det gick ännu bättre i galoppen, sån himla härlig känsla, var sååå lycklig. Så skänkelvikning i galopp ut från spåret till medellinjen och sedan tillbaka i en öppna i galopp. Duktig häst! Vi tränade galoppdelen i LB och det gick bra. Jag får sluta anvädna innertyglen och styra mer med ytter så.
På söndag blir det klubbtävling! Blir bara att ha kul :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0