Dressyrtävling 9sept - LB:3



Framridning: Red fram i 20 minuter.Gjorde lite annorlunda än framridningen till LB:2an. Jag jobbade henne först i en låg form, sen tog jag upp henne i formen. Då började jag göra åttor i skritt, för att få henne rund åt båda hållen och få henne mellan hjälperna. Hon frustade ordentligt och blev JÄTTEfin i formen. Gjorde samma sak i traven och hon blev jätte uppmärksam på vad jag ville, och hon kändes väldigt stadig i formen.Jobbade henne i galopp på volt, och även där kändes hon fin.

Banan: Travade in på banan och gud vilken känsla! Hon kändes så fin och jag bara satt där och njöt, red henne på massor av volter i båda varven.
Uppridningen kändes bra,även halten. Tänkte mycket på vägarna/hörnen i den här klassen så tiometers volterna kändes väldigt bra! Ökningen kändes bättre i den här klassen, men jag kan fortfarande öka mer. Det ska jag ta med mig till nästa gång vi ska tävla! Skritten kändes bra i den här klassen, bara att hon blev något hög i formen. Den var bättre i LB:2an. Galoppdelen i LB:3 är svårare att få till än i LB:2an så Fleur blev lite spänd och bara för man gör mer galoppfattningar i LB:3an så väntade hon på mer och mer galoppfattningar efter galoppdelen,så hon blev ganska spänd efter galoppen. Hon råkade komma in i fel galopp, men tänkte ''men det kanske är rätt'' så red på, men i femtonmeters volten så kände jag att det kändes jättekonstigt. Så bröt av och fattade ny galopp. När jag skulle rida upp för att göra halt - hälsning, så blev hon något springig.(Hon väntade på galopp) Men hon behöll formen och var stadig,så tänkte ''istället för att försöka reglera henne och börja bråka, så rider jag bara på frammåt'' och herregud vilken känsla!! Hon kändes asball. Halten blev klockren!

Kommentar av dommaren: Mjukt ridet på häst som var ganska spänd och bitvis hög i sin nacke. Försök rätta ev. fel fattning så fort som möjligt om det händer igen.

Sammanfattning: Den händer så mycket mer i LB:3an än i LB2:an, det är mer övergångar osv. Så det är bara att jobba med! Är väldigt glad över att jag ens mindes programmet, och att Fleur endå försökte fast hon blev något spänd ibland.

Vi fick 56,06% och det känns faktiskt väldigt bra med tankte på att det var våran första LB:3a. 





Kommentarer
Postat av: Sara

ni var så himla duktiga! var verkligen roligt att kolla och se hur mycket ni har utvecklats sen förra tävlingen!! <3

2012-09-11 @ 10:43:46
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0