Dressyrtävling 9sept - LB:2

 
Framridning: Planerade att jag inte skulle rida fram så länge, 20 minuter är perfekt för mig och Fleur! För rider vi fram i 30 minuter, så känns det som jag måste underhålla henne i 10 minuter när hon redan är på topp för att gå in på banan vid 20 minuter, och det kan resultera i att både hon och jag blir tröttare och mer urfokus. Nej,20 minuter är perfekt!
Skrittade fram henne i en låg form, och efter ca 5 minuter tog jag upp henne i formen. Började då lägga volter i olika storlekar, flytta henne lite för skänkeln, göra någon öppna, samt motställde, för att få henne lösgjord. När hon kändes fin i skritten (gått kanske 10 minuter) så börjar jag trava, gjorde då ungefär samma sak som i skritten, och när traven kändes ok så började jag göra lite delar av programmet. Som ökningarna, tio meters volter, halter osv. Väl i galoppen jobbade jag henne på en femtons meters volt, och när hon kändes lösgjord i galopppen så gjorde jag några ökningar i galopp. Då kanske det va någon minut till min start och då travade jag runt och gjorde någon avsaktning till skritt.

Banan: Hade förväntat mig en spänd Fleur, men gick in på banan och började trava på en gång och red runt i lite volter, och hon kändes inte det minsta spänd! Avslappnad och rund i formen,stadig!
Inridningen i arbetstrav kändes bra, hon var rak och halten kändes mjuk. Tiometers volterna kändes som jag gjorde lite stora, men fick 7or på dom så det känns bra. När jag skulle göra travökningen så ökade jag inte så mycket, det ångrar jag,menmen. Den ökade skritten som var vårat problem förra gången vi starta LB:2 var mitt mål att få henne lugn, att vi inte skulle få några travinslag, (Fleur blir väldigt taggad i skritten, då hon vet att det är galopp efter) Men herreguuud vad duktig hon var!! Helt avslappnad var hon, kände att hon tagga till lite i hörnet, men jag behöll lugnet och kramade mjukt på tygeln, och Fleur väntade på mig tills jag bad henne att komma fram i trav, så duktig hon är! Därav fick vi en 8 på skritten, HELT otroligt. Det trodde jag aldrig! Förra gången tror jag vi fick en 4. I galoppfattningarna kickade hon lite av glädje, men hon kändes lugn och avslappnad, mina femton meters voltar var väl inte dom bästa, galoppökningarna kändes bra! Halten var inte så bra, hon blev lite urfokus och över tygeln i början. 

Kommentar av dommaren: Prydligt ridet. Stundtals lite spänd och blygsamma mellan gångarter.

Sammanfattning: Jag är jätteglad över Fleur, hon var inte alls lika spänd som förra gången vi tävlade. Det var mina vägar som jag kan jobba med. Så det är kul att det är mig själv jag kan jobba med, och inte att Fleur är så spänd så det inte går. 

Vi fick 61,66% och jag är sååå glad och extremt nöjd. Förra gången vi debuterade LB:2 så fick vi 53,??. Så det har hänt endel.

Amanda har alla bilder, men förhoppningsvis får jag dom snart! Bilden ovan är från gårdagens LB:2. Ser ni att min superfina donut har åkt ut?! Så synd :( 

Ett inlägg om LB:3an kommer ikv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0