Tävlingsplaner 2013

Jag är så extremt sugen på att tävla!
Årets resultat har gjort mig så himla motiverad, och det känns så roligt.
Jag har två tävlingar kvar i år, klubbtävlingen på Grana (LC:2, 80+90 cm) samt en lokal hoppning i Botkyrka (85 samt 95 debut). Jag har skrivit en lång, lång lista på alla tävlingar som jag är lite intresserad av nästa år. Självklart är det flera tävlingar som krockar men jag ska diskutera lite med min föräldrar och se vad som fungerar :)
Jag kommer, förstås, försöka rida så mycket fälttävlan som möjligt nästa år. Om jag har tur blir den första redan i mitten av april.
Målet med nästa år blir att starta P80 (har ju vunnit två P70 så vi borde överleva ;) och sedan kanske rida någon P90 under hösten. Jag har ingen brådska men det skulle vara kul om jag hinner starta någon 1* innan jag är för gammal.
I hoppningen ska jag starta några 1m. Det blir ju även första året han får gå omhoppning (behöver en till nolla i 90, sen är det fritt fram) så jag kanske kommer gå ner igen och hoppa någon 85 med omhoppning bara för att. Annars ska jag försöka rida några 90/1m och få mer rutin på de höjderna. Om allt går som det ska kanske vi hinner rida någon 110 innan årsskiftet, det skulle vara roligt :)
Jag vet att Amoure inte har några som helst problem med höjd men jag vill ta det lugnt, och det är framförallt svårigheterna som skiljer sig åt som gör att jag inte vill klättra för tidigt. Tänker till exempel rida en 95 cm i Botkyrka istället för 1m eftersom att jag inte vill hoppa kombination på tävling ännu (Amoure är så storgalopperad så det finns risk att det blir för kort).
 
Nästa år ska vi visa alla vad vi går för och se till att vi får med oss lite rosetter hem från tävlingarna :D
Alla tävlingar jag vill åka på, haha... Nu får ni se min fina skrivförmåga också ;)
(självklart tänker jag inte åka på alla tävlingar, men det är ett litet utkast på alla som är av intresse (:)
Såhär ska vi komma hem efter alla tävlingar :)

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - ridsport och foto

Kul (;

2012-10-13 @ 11:45:00
URL: http://londonryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0