Promenad i regn!

Idag gjorde jag som planen var och gick ut och promenerade runt slingan. Han var väldigt lugn idag och därför inte så jobbig. Däremot jobbade jag mycket på en sak som Yngve har svårt med och det är att koncentrera sig på mig. 
Han går oftast och tittar på annat och gör allt tvärtemot det jag gör. Han är väldigt duktig på att göra halt då jag gör halt men så fort han står still vänder han huvudet och kollar åt olika håll och så fort jag vill gå igen så måste jag dra honom fram tills han förstår att vi ska gå igen. Han är liksom i sin egna bubbla.
Jag brukar tänka att jag ar en bubbla runt mig. Han är med mig i den bubblan då jag sitter på ryggen och jobbar honom ordentligt. Men så fort jag leder honom eller rider på långa tyglar är han i en egen bubbla. Så fokuset idag var alltså att få honom från sin bubbla in i min, fattar ni haha?
Jag gjorde jätte mycket halter och varje gång han tappade koncentrationen ryckte jag till i grimskaftet och började gå jätte fort, beröm så klart då han gick framåt. 
Efter bara några halter följde han mig som en spegel, duktig! Han var då i min bubbla och grimskaftet strecktes aldrig! 
Sen kan han falla tillbaka ibland och titta på något men då är det bara att jag rättar honom. 
Nästa gång ska jag först träna på det här och då det sitter börja träna backning. Han backar fint men han nafsas i varje steg och man måste bråka med honom varje gång. Målet blir att han ska backa med små signaler utan att nafsas och utan att bråka.
 
Pappa har 50års fest i stan ikväll så det här blir sista inlägget för min del ikväll. Tävling imorgon, astaggad! 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Nu har jag startat en bloggtävling där du kan vinna en fin luva!:) Kolla gärna!
http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/october/bloggtavling.html#comment

2012-10-20 @ 18:58:59
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0