Gårdagens Lisa lektion

Han kändes lite off då vi satte igång vilket var lite konsigt. Han vilade ju i förrgår och då brukar han oftast bli knäpp. Blev faktiskt lite orolig haha. 
Under lektion kändes det bra. Vi jobbade på att lägga vikt på olika sittben för att styra och red lite så i galopp och trav. Sedan red jag igenom LC:2 vilket kändes ok. Han blev tung på bettet i en volt och ja alltså inga missar men han var inte så exlosiv som jag vill ha honom. 
Efter det så fick jag en liten Aha upplevelse haha. 
 
I galoppen så är går det typ bara rida rakt för så fort man ska in på en volt så bryter han av om man tar i tygeln så kan inte ställa honom. Vilket gör galoppvoltena svåra men anledningen till att han inte går att ställa är pga bogen som han trycker ut åt fel håll. Så då jag puttade in den blev det mycket lättare för honom att galoppera! Han gick liksom från att vara lite tuggumi hela lektionen till att bli jätte pigg och bara dra iväg i galoppen, jätte kul! Så det måste ha släppt i bogarna (:
Jag och bebis i mörkret efter lektionen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0