Hur länge i transport?

På Tyresö i helgen är jag lite fundersam och orolig. 
Jag startar två klasser och det är ganska lång tid emellan. Min första start är klockan 09.38 medan den andra är klockan 15.14 
Jag ska ju skritta av, rida fram, borsta, beta, gå emellan bana och transport osv så riktigt så länge i transporten blir det inte. Men det är i alla fall 5,5 timmar minus allt runt om kring blir väl kanske 3,5-4 timmar i transporten?
Är det okej? Det finns ju unghästar som står hela dagar i transporter på tävlingsplatser så han borde ju klara det men det känns ändå taskigt!
Sen är det ju jobbigt att ha honom ute i flera timmar med. Han får ju stå och äta hela tiden i transporten men ändå. Åhhh vad jobbigt. Varför gör tävlingsarrangörer så att det blir så långt emellan, inte schysst! 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ta ut honom någon/några gång/er mellan så han får röra sig eftersom hästar inte är gjorda att stå stilla. självklart kan han göra det, men han kommer att tycka det är tråkigt och bli stel, så om du går med honom ett par ggr emellan så blir transporten inte lika tråkig, och så kommer han att ännas mycket fräschare när du ska starta andra klassen. Tänk inte så mycket på vad andra gör tänk mer på hur du vill göra :)

2012-10-04 @ 19:16:56
URL: http://sara-pajdeg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0