Dressyrträning

Idag red jag lektion för Lisa för första gången på flera veckor, och det behövdes verkligen!
Som ni säkert vet så har Amoure varit ganska jobbig i ridningen, främst i dressyren, senaste veckan men nu tog vi oss ur det, jätteskönt!
Vi började med skritt- och travövergångar vilket alltid behövs, jag skulle trava i en så lång trav som möjligt och göra mycket halvhalter, så fort han rann iväg minsta lilla skulle jag sakta av. Blev bättre och bättre hela tiden :)
Sedan fick jag rida på sådana där jättekorta diagonaler, med skritt vid medellinjen, och sedan en 15-meters volt som det tydligen är LC:2 som jag ska rida om några veckor, haha.
Sedan fick jag rida igenom hela LC:2 men jag kan inte programmet så Lisa fick säga åt mig vart jag skulle rida. Gick faktiskt över förväntan, lyckades göra allt på rätt plats och helt okej (: Mamma var jättegullig och filmade så jag ska lägga upp den videon senare.
Sedan fick jag jobba mycket med de diagonala hjälperna. Jag är ganska svag i min vänsterskänkel och stark i min högerhand så det blir lite av en ond cirkel i högervarvet då han ofta går lite böjd istället för endast ställd.
Jobbade mycket med detta på volten, och att variera mellan att ställa innåt och utåt i höger varv. Började komma åt honom riktigt bra och han lyssnade även super. Behövde verkligen den här träningen :D
En liten bild från idag, fick bli oranget även idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0