Dressyrpass igår

Igår red jag ett ordentligt dressyrpass i ridhuset, och det gick faktiskt över förväntan!
Som ni säkert vet så har Amoure varit ganska stark och springig, så igår bestämde jag mig för att verkligen ta itu med problemet och rida ordentligt. 
Jag började med sidvärtsrörelser i skritt, för att verkligen mjuka upp honom och få honom följsam. Till en början var han något motsträvig men han blev mer och mer avslappnad och arbetsvillig. Ibland flyttade han riktigt, riktigt fint! Red även lite fram- och bakdelsvändningar.
Sedan gick jag över till trav där jag red mycket tempoväxlingar, lät honom vänta och red en del övergångar. Han slappnade av, travade lugnt och blev riktigt trevlig.
Sedan blev det galopp och där red jag galoppdelen från fälttävlansprogrammet för lätt klass, alltså lite volter och bågar i "förvänd" galopp. Det var ganska jobbigt för Amoure men han kämpade bra och blev väldigt lösgjord och fin! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0