Dagen - 2 hästar ridna

Sov hos Sara igår till idag, och vi åkte till stallet idag för att ha lite photoshoot på varandra! Jag började rida Eclaire, och idag så fick jag trava på henne för första gången på 2(?) veckor. Så kul att hon börjas sättas igång nu efter hjärtflimmringen. Red henne först i skritt i kanske en kvart, gjorde mycket lösgörande, låg form osv. Sedan började jag trava och jag förväntade mig en pigg häst! Men hon var som vanligt tycker jag. I traven så red jag runt på en volt, gjorde några snett igenom med liiiite ökning. Skrittade sedan av henne runt ovalen.
Ett smakprov från idag.

Efter jag fotat Sara och Mingus,så fick jag rida Mingus. Och gud vad liten han kändes jämnfört med Eclaire! Red i kanske tjugo minuter bara. Gjorde några travökningar, skänkelvikningar i både skritt och trav, och han kändes fin! Han var stadig i formen och jobbade på bra. Sara tyckte han såg jättefin ut, och att hon aldrig sätt honom öka så bra och det kändes väldigt bra att höra :)
Ett till smakprov från idag när jag red Mingus.

Kommer inlägg med fler bilder från idag, nästa vecka. Har även filmer från när jag rider båda hästisarna. Även dom kommer nästa vecka! Eclaire filmen kommer imorgon trorja.


Kommentarer
Postat av: Sara

supersnygga! <3

Svar: Tack gumman <3
Tove Nodemar

2012-10-13 @ 23:06:41
URL: http://mingus.blogg.se
Postat av: freak

så 3st som har samma blogg?

2012-10-14 @ 00:45:08
URL: http://unicornfreak.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0