Svar om kamera

Postat av: Malin

Ser bra ut! Vad har din mamma för inställningar på kameran att få bra bilder? :)

2012-10-31 @ 09:24:40 
URL: http://malinottenback.blogg.se
 
 
Svar:
Tack! :D
Det är min kamera och innan jag red ställde jag in ungefär 60 i bländaren och 2.8 i slutaren, iso 1600.
Mitt objektiv är ett sånt som har en fast slutare vilket gör att man kan zooma utan att det blir mörkt. I ett "vanligt" objektiv så blir nästan alltid bilderna mycket mycket mörkare än då man har fast 2.8. Vissa objektiv går bara till 3.5 och då blir det ännu mörkare. 
Sedan har jag ganska hög iso vilket gör att kvaliten blir dålig men med min kamera fotar jag i RAW vilket ger sjukt bra kvalite. Eftersom det är RAW och bra kvalite så kan jag redigra dem väldigt mycket och göra dem ljusa utan att de förstörs. RAW redigeringsprogram får man med då man köper photoshop. 
 
Här ser ni en oredigerad och en redigerad! Skulle kunna ljusa upp den ännu mer till och med (:

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack! Måste testa nån gång ;)

2012-11-02 @ 18:17:27
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0