Ridutveckling

Martina undrade om jag kunde skriva lite om min egen ridutveckling sedan jag fick Amoure, och självklart kan jag göra det!
 
Många sa till mig att man ofta står stilla i sin ridning när man köper unghäst, eftersom att den är den som ska inte utvecklas och inte en själv. Sitsen försämras när man ska vara mer följsam och så vidare.
Jag måste dock säga emot detta påstående, jag tycker att när jag fick Amoure började jag tänka ännu mer på mig själv: hur jag red, hur jag satt och hur jag höll händerna.
Något som helt klart har förbättrats är min lättridning, ni vet hur det blir när man lätt sitter lite framlutad och hamnar i stolsits när man sätter sig ned? Det lyckades jag helt och hållet träna bort förra hösten och det är jag väldigt glad över! Sitsen har blivit mycket mer stadig, särskilt den lätta sitsen som var i princip det enda jag använde när jag började galoppera.
Sen är det så mycket mer jag har lärt mig, speciellt nu på senaste tiden när vi har tagit dressyrträningen till en annan nivå. 
Dessutom har jag blivit mycket noggranare, vilket jag tycker är jätteviktigt att vara! Jag vill fortfarande bli bättre och bättre så vi fortsätter att träna på :)
Det viktigaste av allt är dock att ha kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0