Nathalie och Lady Fleur

Info om mig
Jag heter Nathalie Persson och är född 1996, alltså 16 år gammal.
Bor i Upplands-Väsby, som är en förort till Stockholm. 
När jag inte är i stallet, så är jag med mina vänner eller med min pojkvän Axel.

Jag började rida hösten 2007 på en liten ridskola, som sedan lades ner, då började jag rida på Väsby ridklubb där jag red och lärde mig grunderna i tre år. Utöver ridskola så var jag medryttare. Efter tre år på ridskola så kände jag att jag ville köpa en egen ponny, och det gjorde jag. Januari 2011 stod jag som hästägare åt d-ponny stoet Skattegårds Space, som jag hade i drygt ett år. Det var meningen att jag skulle köpa ny ponny efter henne, men medans jag åkte runt och provred så kom jag på mig själv att det var ''skönt'' att inte stå som ägare till någon häst. 

Började rida på Högvretens ridcenter, där jag är kvar än idag! På Högvreten tränar och tävlar jag d-ponnyn Lady Fleur.
 
Vi har än så länge startat LB:2 och LB:3 över godkänt. Vi ska debutera våran första LA:1 om några helger. Jag rider henne mest i dressyr, men hopptränar henne även varannan fredag.

Fleur som ponny är väldigt knepig att förstå sig på till en början. Hon kräver verkligen sin ryttare! Men lär man sig rida henne så är hon väldigt posetiv, och hon känner sig snygg, vill visa upp sig osv. Världens bästa ponny om ni frågar mig!

En rolig sak ni kanske vill veta om mig och Fleur är att innan vi köpte min första ponny Space, så provred jag Fleur. Hon var då till salu, och vi var väldigt nära på att köpa henne. Men köpte Space istället. Tur att ingen köpte henne så jag nu kan tävla henne!

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför tävlade du inte space

2012-11-16 @ 17:26:18

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0