KM Väsby Ridklubb LC:2 och LB:3

Måste bara säg aat bästa Johanna och Ulrika ställde upp och körde mig eftersom mamma inte kunde! Utan dem hade inget blivit av, tusen tack!
 

Vi kom dit i tid och jag började rida fram. Dock kändes det inte så bra. Han var spänd och ville inte rida ihop sig utan han var lång, tittig, spänd och krökte bara på nacken. Försökte göra massor med sidvärts och övergångar för att få honom mjuk och lyhörd. 
 
Inne på banan var det lite samma plus att han från ingenstans blev super tittig. Vi har ju ändå tävlat på väsby typ 5 gånger och han har aldrig tittat på något men idag var hela kortsidan vid dommaren läskigt. Så han gjorde typ tre stopp vid dommaren. Sen blev vägarna dåliga och ja, inte så bra känsla helt enkelt. Klassen var en clearound och vi red på 62.1 % = rosett!
 
Andra klassen red jag fram en kvart ungefär eftersom de nästan låg precis efter varandra. Nu gjorde jag mer övergångar och han kändes mer avlappnad men pigg och fin! Lite spänd och stel men bättre än sist.
 
Inne på banan var han själv men brydde sig inte duktig! Han var dock fortfarande lite tittig och spände sig lite. Det var lite upp och ner. I början var det inte så jättebra. Andra halten vägrade han att slappna av och drog upp huvudet. Sen stannade han ju igen framför dommaren, blev rädd och drog lite innan ökningen (Dock lyssnade han direkt då jag tog förhållning och gjorde en fantastisk ökning direkt efteråt, duktig!). Vi gjorde i alla fall kanske 4 missar och han hade kunnat vara i en bättre form, dessutom red jag oerhört slarvigt i första galoppvolten eftersom jag förväxlade det lite med LB:2 och trodde jag skulle rida ökad galopp fast jag skulle bryta av. 
 
Aja var mer nöjd än LC:2 fast det inte var 100% bra. Det slutade på 60.3 % och vi vann KM! 

Nu är det inte mycket att skryta om eftersom det inte var så många med men är ändå nöjd att vi red över godkänt i debuten! Nu hoppas jag att vi bara rider bättre och bättre!
Två bilder som Jonna Mjörnell tog på mig, tack!
Fler bilder kommer plus film! Men nu måste jag åka iväg!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Va kul! Grattis! :D

2012-11-11 @ 20:35:11
URL: http://mikzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0