Hur förbereder jag mig för tävling

Hur förbereder jag mig för tävling? 
 
Jo först och främst har jag väldigt lätt för mig att lära mig program. Räcker med att jag ser programmet en gång så kan jag det. Vilket är skönt. Sen då jag kan så många program har det hänt att jag nästan glömt mig pga att jag blandar ihop det med ett annat program.
 
Efter jag har lärt mig programmet så kollar jag alltid på vinster i den klass jag ska rida på youtube. Väldigt smart sätt att se hur man ska rida för de höga poängen och vad det är dommaren kollar på. 
 
Sen är det väldigt bra att faktiskt läsa kraven för formen osv i de olika programmen så man inte bara tittar på bilder hur programmet ser ut. 
 
Sedan rider jag alltid ett nytt program för min tränare.
 
om man har svårt att lära sig program kan man skritta fram dem. Då får man tid att tänka på vägarna medan man skrittar. 
 
Man kan även på framridningen rida igenom programmet en gång om man är osäker innan man ska gå in. 
 
Men mitt största tips till er alla är att kolla videos! Det hjälper mig mycket (:
Har nog aldrig varit så glad som jag var efter de här programmet! Aldrig har jag varit så nöjd! Även om vi är betydligt bättre idag än vad vi var då (: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0