Hoppträning för Jan Jönsson

Igår var vi på Stora Wäsby och hopptränade för Jan Jönsson :)
Amoure var väldigt spänd, vilket han aldrig är nu för tiden så jag hade lite svårt att tackla det. Han ville bara slängtrava i början, gick knappt att skritta haha.
Han blev förstås mer och mer avslappnad och mot slutet fick vi några riktigt fina språng, dock kändes han lite matt. Han hoppade allting men det blev något onödigt nedslag här och där, och jag fick inte riktigt igenom galoppen i svängarna. Ni ser själva på videon nedan :)
 
Jag har bestämt att Amoure ska skrittas den här veckan, vi har en tävling nästnästa helg som hindrar mig från att låta honom vila helt. Dock känner jag på honom att han behöver vila, så skritt den här veckan som kommer, lite jobb veckan efter och därefter skritt och vila. Det tror jag kommer att passa honom bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Duktiga ni är :)

Svar: Tack :)
Tove Nodemar

2012-11-11 @ 16:32:16
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0