Dressyr, dressyr, dressyr.

I söndags dressyrtränade jag för Lisa :)
Eftersom att vi nu ska börja träna mot LA jobbade vi med tryck och lättare samling samt mycket sidvärtsrörelser vilket verkligen gav resultat. Amoure blev mycket fin!
Igår red jag ytterligare ett dressyrpass. Vi var helt ensamma så jag kunde utnyttja hela ridhuset och passade på att jobba med lite förvänd galopp och sådär.
Jag red tre "galoppintervaller" i varje varv, alltså sex stycken sammanlagt.
I den första jobbade jag honom lätt med lite tempoväxlingar och ökningar. I den andra red jag förvänd på en båge längs långsidan och sedan red jag stora serpentinbågar vilket gick jättebra :)
Avslutade med att korta galoppen så mycket som möjligt utan att han skulle kännas "trött" på volten, och även det gick bra!
Han höll en väldigt fin form hela passet, speciellt i galoppen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0