Dagens dressyrpass

Idag var vi själva i ridhuset men Yngve skötte sig super! Lyssnade på mig och sprang inte runt och gnäggade hysteriskt. Duktig!
 
Började, efter jag skrittat fram att flytta honom några steg i skänkelvikning i skritt. Det är väldigt väldigt jobbigt för honom att flytta bak men med massor med beröm varje gång han flyttade började han tycka det var riktigt kul!
Efter det så tog jag tag i problemet halter. 
Yngve har tidigare gjort perfekta halter, verkligen. Men nu, när jag satt på nosrämm så tar han tag i bettet varje gång jag ska göra halt och bara drar huvudet framåt så mycket som han kan. Han gillar inte nosrämmen! Vi satte på den för han höll på med munnen så mycket men tror jag ska ta bort den för det är väldigt svårt att rida med den på. 
Men jag tog det från början och gjorde massor med övergångar från trav till skritt hela tiden, sen skritt till halt och tänkte likadant som från trav till skritt. Efter gjorde jag även från trav till halt och då blev de riktigt bra halter igen, mycket beröm var =  fortsatt bra halter. 
 
Red annars mycket ur programmet och de mesta var riktigt bra. Han gör helt otroliga ökningar nu! Jag behöver inte ens öka utan jag tänker bara öka och bara flyger! Kul!
Allt var bra förutom att han var tung i handen och tog bettet för mycket ibland. Galoppen var jag så klart inte helt nöjd med, men den är sällan bra haha. Dock är han väldigt uppmärksam på vilken galoppskänkel jag ger honom och i LB:3 gör han fina över gångar och nya fattningar!
Trött liten häst tillbaka i stallet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0