Dagens dressyrpass

idag red jag i ridhuset vilket börjar bli lite trist. Men det är mörkt överallt och blött överallt och det går inte rida någon annan stans. Som om inte det räcker så är det så mörkt i ridhuset med jämfört med på sommaren. 
 
Idag har varit en jobbig dag fast jag bara haft en lektion. Upp och ut med hundarna två gånger innan skola och sedan hem och ut med hundarna igen och sedan ta sig till stallet, var där till klockan tio, hem äta ut med hundarna och sedan somnade jag i soffan. 
Finns ingen tid för någonting. Har flera inlämningar imorgon som jag inte kommer hinna med. Kul! Dessutom kommer min dag se exakt lika dan ut imorgon, så är väl hemma runt 11 på kvällen imorgon och då blir det att sova. Så mycket var det för fredags mys haha. 
 
Men tillbaka till idag. 
 
Det hela började inte så bra efter som en häst i ridhuset slet sig och galopperade runt och så lätt påvärkad som min häst är så var han livrädd långt efter hon var fångad och tyckte allt var jättekonstigt och läskigt. Sådant orkar jag verkligen inte så gulliga martina fick rida honom lite medan jag red lilla Juni. 
 
Efter det hoppade jag upp och kände lite på honom och han kändes fin! Jobbade mycket sidvärts, tio meters volter i skritt och trav och massor med övegångar till han kändes fin. 
då började jag rida lite ur LA:1. 10 meters volter i galopp, halvt igenom i galopp sedan förvänd galopp, skänkelvikning i trav osv och gissa vad jag blev schockad. 
 
Min häst som haft svårt för 15 meter i galopp och 10 meter i trav red runt på 10 meter i galopp som om han aldrig gjort annat. Halvt igenom och förvänd satte han super och jag var riktigt shockad. Har aldrig haft en sådan känsla tidigare i en volt och känt att han bär sig själv utan att jag driver på som en tok för att han ska orka. Men nu bara flöt han runt där helt fantastiskt! Dessutom red jag in några gånger i galopp och han har nog aldrig varit så nära en perfekt halt från galopp. ÅÅH är så nöjd och ska bli såååå kul att visa Lisa på söndag. 
 
Tusen tack Sara för att du filmade!!
Tyvärr blev han lite tröttare i slutet så fick inte med de bästa volterna och halterna, eftersom det blir några trav steg men han tog verkligen ett steg fram idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0