Utvärdering Skånsta Ryttare

Nu tänkte jag göra en utvärdering av Skånsta, där vi var och tävlade i helgen (:
Jag har varit på en hel del tävlingsplatser tidigare, så om ni vill att jag ska skriva fler utvärderingar, och om ni uppskattar denna, så får ni gärna kommentera :D
Parkering: var på en grusplan, inte jättestor men helt okej med utrymme! Precis intill fanns några små gräsplättar där det gick att beta hästarna och en stig där man kunde skritta fram.
Framridning/framhoppning: var i ett stort ridhus, 23x80cm, som var uppdelat i två. Ena delen för framridning och ena delen för framhoppning. Jag tycker att det var lagom med utrymme! Man krockade inte, och jag red ju bland dem sista i båda klasserna så jag fick lite extra plats vilket var bra! Dock blev jag lite irriterad över att hindrena låg en bra bit högre än klasshöjden var...
Tävlingsbanan: var en stor utebana, med en collectingring på ena kortsidan. Det var två stycken i collectingring och två inne på banan hela tiden så för det mesta gick det ganska fort. Det var bra underlag, trots att det regnat mycket var det inte särskilt blött. Hindrena var fina, med fina infångare på dem flesta hindrena, inte överdrivet tittiga men ändå roliga hinder. Banorna tycker jag var bra!
Funktionärer: de flesta var trevliga, var dock tvungen att visa alla papper för två olika personer i sekretariatet vilket var lite segt. De på framhoppning/framridning var trevliga och även de inne på banan!
Kafeteria: Jag var aldrig inne i kafeterian, men jag vet att det fanns toast, hamburgare, korv m.m. Dock var den i ridhuset vilket jag tycker var lite trist eftersom att tävlingen var ute, men med tanke på att det regnade så var det ju på sätt och vis bra.
Övrigt: Det var en tävlingsplats som jag helt klart kan åka tillbaka till! Inte särskilt långt, och bra bana. Kan även tänka mig att tävla inne då ridhuset var riktigt stort och fint! Jag skulle önska att parkeringen var lite större, och att om det är fint väder får servering gärna finnas utomhus, närmare banan.
Nu tänkte jag göra en utvärdering av Skånsta, där vi var och tävlade i helgen (:
Jag har varit på en hel del tävlingsplatser tidigare, så om ni vill att jag ska skriva fler utvärderingar, och om ni uppskattar denna, så får ni gärna kommentera :D
.
Parkering: var på en grusplan, inte jättestor men helt okej med utrymme! Precis intill fanns några små gräsplättar där det gick att beta hästarna och en stig där man kunde skritta fram.
.
Framridning/framhoppning: var i ett stort ridhus, 23x80cm, som var uppdelat i två. Ena delen för framridning och ena delen för framhoppning. Jag tycker att det var lagom med utrymme! Man krockade inte, och jag red ju bland dem sista i båda klasserna så jag fick lite extra plats vilket var bra! Dock blev jag lite irriterad över att hindrena låg en bra bit högre än klasshöjden var... Ridhuset låg precis intill tävlingsbanan vilket är ett stort plus!
.
Tävlingsbanan: var en stor utebana, med en collectingring på ena kortsidan. Det var två stycken i collectingring och två inne på banan hela tiden så för det mesta gick det ganska fort. Det var bra underlag, trots att det regnat mycket var det inte särskilt blött. Hindrena var fina, med fina infångare på dem flesta hindrena, inte överdrivet tittiga men ändå roliga hinder. Banorna tycker jag var bra!
.
Funktionärer: de flesta var trevliga, var dock tvungen att visa alla papper för två olika personer i sekretariatet vilket var lite segt. De på framhoppning/framridning var trevliga och även de inne på banan!
Kafeteria: Jag var aldrig inne i kafeterian, men jag vet att det fanns toast, hamburgare, korv m.m. Dock var den i ridhuset vilket jag tycker var lite trist eftersom att tävlingen var ute, men med tanke på att det regnade så var det ju på sätt och vis bra.
.
Övrigt: Det var en tävlingsplats som jag helt klart kan åka tillbaka till! Inte särskilt långt, och bra bana, nära till allting osv. Kan även tänka mig att tävla inne då ridhuset var riktigt stort och fint! Jag skulle önska att parkeringen var lite större, och att om det är fint väder får servering gärna finnas utomhus, närmare banan.
Ett stort plus är att man hörde högtalarna både i ridhuset och ner till parkeringen, super bra! Då har man bättre koll :D


Kommentarer
Postat av: Tussie

Roligt inlägg!

2012-05-14 @ 20:58:42
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att du tyckte att det var bra att tävla på skånsta :D

Jag rider där och brukar också vara med som funktionär så sånna här tävlingar.

Visade det här inlägget för vissa på stallet, och de blev glada :D

2012-05-29 @ 20:43:04

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0