Dum domare >.<

Idag var väl inte precis vår bästa tävlingsdag. Amoure har dock varit en ängel i all hantering, dock har han  varit ovanligt mammig och vägrat att äta om man inte matat honom. Han är allt speciell!
Han har haft väldigt mycket energi under dagen och känts lite istadig, men överlag har det väl varit okej.
Banorna har överlag varit ovanligt tittiga, tre grindar, brunnar som infångare, morötter och stora regnbågar.
I 80 cm hoppade han de första två hindrena klockrent men landade i korsgalopp och sprang på och var allmänt spänd, hoppade trean typ stillastående och kraschade hindret lite grann. Tappade fokusen helt till fyran så han stannade (förvånad ryttare) men hoppade på andra försöket, flög över femman men blev stressad vid sexan så han hoppade lite på sidan. Han har ju varit lite så förut, att han blivit stressad vid vissa titthinder, men då sa domaren att jag blivit utesluten trots att han bara stannat två gånger.
Bad pappa att gå och prata med dem för att höra varför dem ansåg att Amoure stannat tre gånger, men vet ni vad domaren sa då?
"Ni kanske borde åka hem och träna" Tack? Blev så j*vla arg när pappa sa det så jag var tvungen att gå och prata med henne. Vår konversation såg ut ungefär så här;
"Jag tycker inte att det är okej att du säger sånt"
"Men det var vad jag tyckte, det är bara att träna"
"Jag rider avd. B för att jag har en ungponny, som behöver träna på att TÄVLA. Han har ALDRIG stannat med mig på tävling."
"Men det var vad jag tyckte."
Tack så mycket. Hade åtminstone kunnat sagt typ "Ursäkta, han kanske har en dålig dag"
Blir så irriterad. Domare ska INTE säga sånt.
Skriver om andra klassen sedan, som gick betydligt bättre, då får ni även film (:

Kommentarer
Postat av: Tussie

Dryg domare!!

2012-05-26 @ 20:02:31
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Hedda

Vad bra att du konfronterade henne!! Sådan stil borde dem inte ha -.-

2012-05-26 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0