Skånsta ryttare 90 cm

Valde ju att göra Amoures 90-debut under denna tävling,vilket kändes bra!
Dock inträffade det en liten grej mellan klasserna, Amoure blev rädd, sköt rumpa och råkade komma åt mig på höften/låret på höger ben. Det gjorde väldigt ont och blödde lite, men pappa hämtade is och plåster och vi bestämde att jag skulle rida ändå. Pappa pratade med överdomaren som sa att det var helt okej att jag avbröt om det inte gick.(Var på akuten igår, röntgade och kollade då jag kanske behövde sy, men det var lugnt så jag går med kryckor ett par dagar för att inte felbelasta)
framridningen var Amoure väldigt pigg, jättebra (: På framhoppningen gick det inte precis bra, kunde inte använda mitt högerben ordentligt och jag tror vi kraschade hindrena ett antal gånger. Amoure ville verkligen ta sig över men det gick inte riktigt. Kollade då vad hindret låg på och det låg på 110cm. Blev lite irriterad när jag skulle hoppa 90... Men de sänkte och då hoppade han riktigt fint med mycket god marginal!
'
Banan var lite svårare än i 80 men inte mycket, det enda nya hindret var en oxer med grind som var nummer två.
Satte en någorlunda bra galopp mot första hindret, Amoure hoppade lite konstigt så jag flög fram en del men fick ett bättre, dock något långsamt, språng på andra hindret. 3an gick också lite segt men sedan flöt banan på bra!
Hade tänkt utgå efter fyran men eftersom att han bara kändes bättre och bättre så fortsatte jag (:
Felfri även i 90-debuten alltså. Duktig ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0