Skånsta ryttare 80 cm

Idag var det alltså Amoures andra lokala hopptävling, hans allra första utetävling och även första gången han hoppar bana utomhus.
Tänkte skriva separata inlägg och klasserna, så jag börjar med 80 cm som var först (:
Det var, som det nästan alltid är i 80, en ganska basicbana, bed. A, med 8 hinder.
Jag skrittade fram ordentligt men valde att inte trava och galoppera så mycket, eftersom att jag skulle rida två klasser.
Inne på framhoppningen var Amoure först lite okoncentrerad men efter ett tag så kändes det mycket bättre.
Framridningen/framhoppning var ju i ett stort ridhus, och sedan var tävlingen på en stor utebana, så jag fick skritta runt i collectingringen på banan en stund innan jag fick gå in och skritta ett tag medan ryttaren innan red.
Jag visade honom alla hindrena, trodde jag i alla fall tills jag red mot ettan och kom på att jag glömt att visa honom den. Haha.
Amoure var i alla fall snäll och hoppade allting jag styrde på, han kändes ibland lite seg men det berodde nog mer på att han lade lite för mycket fokus på saker runt omkring. Ibland blev det lite fel galopp, men jag hade inte riktigt tid att rätta den.
En felfri runda blev det i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0