Ridpasset idag

Idag red jag på ridbanan och tränade på typ samma saker som i söndags. Jag gjorde som vanligt och började med att rida fram och träna öppna, sluta och volter, ryggningar osv för att få honom mjuk.
Tränade också på att få tlll övergångarna perfekta och fattningarna super. Och det var dem! I vänster varv är han världens finaste häst, ärligt. Han är så fin i galoppen så jag blir tårögd typ. MEN i högervarv vill han INTE ställa sig innåt.
Det slutade med att vi bara bråkade mot varandra för att han vägrade ställa innåt och jag ville att han skulle göra det. Tillslut fick jag honom att ge upp och då avslutade jag.
Men jag är ändå nöjd eftersom jag vet så tydligt nu vad problemet är och hur jag ska göra för att det ska bli bättre.
Aja imorgon ska jag rida runt i skogen tänkte jag :)
Tove och mamma fotade lite på ridbanan. Blev inte så många bra bilder men de här är de som blev bra :)
image description

Kommentarer
Postat av: Magda(lena)

Hej!

Grymt bra blogg. Vem är det som har gjort designen? Tänkte att jag kunde beställa en om det är ni som har gjort den och betala ;)

2012-05-30 @ 07:08:53
URL: http://lifelikemagda.blogg.se/
Postat av: Magda(lena)

Jag är absolut intresserad! Kan du göra bildspel i designern? :)

2012-05-30 @ 10:01:36
URL: http://lifelikemagda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hör av mig ikväll om hur den ska se ut och så kan vi komma överens om hur betalningen sker osv. Men tack så mycket! :)

2012-05-30 @ 12:23:43

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0