Norrtälje Ryttare LC:1

Idag var vi alltså i Norrtälje och startade bara en LC:1 eftersom Yngve ska iväg imorgon på klubbhoppning.
På framridningen var han lite spänd och tittade på lite onödiga saker, typ en fjäril?
Jag hade ju varit nere och tittat på tävlingsbanan och den var väldigt tittig. Dommaren satt i en transport med massor med funktionärer runt och speakern osv. Dessutom låg det precis vid vattet där folk åkte motorbåt + folk som gick och cyklade på båda sidor av ridbanan.
Jag tänkte att det aldrig skulle gå hahahha. han brukar liksom titta och spänna sig även om det inte finns något att spänna sig över.
På framridningen skrittade jag ganska länge, red lite trav men sedan mest galopp mest för galoppen varit ett problem förra helgen. Dessutom var han lite rädd för allt typ så att galoppera var bättre för att få honom att slappna av.
Själv var det jättekonstigt för jag brukar inte vara nervös men jag var inte det förrän jag hoppade upp. Jag var så himla nervös för att vi bara skulle gå in på banan och tvärstanna och faila totallt.
Väl nere vid banan var det som två colectingrings, så han kunde titta liite på allt konsigt från håll. Då det var vår tur red jag fram i lättridning och berömde honom super mycket och då gick han förbi utan några stora problem! LÄTTAD amanda kan jag säga. Tog några varv runt i trav och galopp innan jag började.
Programmet gick vä helt ok. Kunde ha velat ha honom i en lite kortare form stundtals så jag kunde komma åt honom mer men han var ändå lite spänd i grundformen och hade jag kortat honom hade han bara förlorat bjudning och blivit tittigare.
Men det gick bra, jag hade bara velat ha mer "flow" kändes lite kanigt ibland.
Det hela slutade på 64,4 % vilket jag inte trodde haha men glad blev jag! Det räckte till en 10:de plats av 29, suck, hade det varit EN till startande hade jag blivit placerad. Annars så låg sista placeringen på 64,5 nånting tror jag så det sög ju lite haha. Tycker min lilla prins är så duktig som tävlar mot alla stora hästar med härstammning som briar!
Men jag åkte hem glad!
'
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0