Film och beskrivning då jag rider Amoure

Som sagt, så red jag Amoute igår för att Tove gjort illa sig. Jag skrittade fram medan Tove mockade. Kändes helt ok förutom att han kanske blir lite spänd då man rider på helt långa, tittar lite på saker och så men så fort jag kortade tygarna brydde han sig inte alls och blev direkt avslappnad.
I början var han vääldigt taggad haha och lite springig i traven men efter första galoppen blev han jättefin. I galoppen får man jobba för att få ihop honom eftersom att han inte riktigt orkar än. Men han jobbar verkligen med bak då man galopperar så jag flög fram lite i början haha.
Men jag gjore väldigt mycket övergångar och volter, Tove stog med mig på ridbanan också.
Det blev verkligen som bäst i slutet och då blev jag nästan lite lyrisk för han var verkligen jäätteefin att rida. Satt liksom och njöt och det är så det ska vara! Han kan ju hålla på lite med huvudet men det lugnar sig.
Sista delen i filmen är bäst (: (Min sits är inte det bästa i början, men det blir bättre!)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0