Fantastisk häst!

Idag var det Lisa lektion men jag var skeptisk att det skulle gå bra eftersom det gick dåligt igår.
Precis innan vi ska ut ur stallet börjar det STOR hagla. Det blev bokstavligen storm ute så fick vänta ett tag innan jag sprang ner till ridhuset.
Då jag red fram förväntade jag mig att han skulle vara på tårna eftersom det lät som kulsprutor på taket, men han var superlugn. Han var verkligen jättefin under hela framridningen.
Vi började med att jobba med övergångar skritt trav. Se till att allt var bra, och det var det! Då tränade vi serpentiner med övergångar vilket gick jättebra. Det vi tränade var att hans övergång blir lite suddig om ni förstår, så jag jobbade med små små hjälper att få den perfekt.
Efter det gjorde vi ökad skritt vilket var toppen ska bara se till att han ska vara lite längre och lägre.
Sedan var det galopp det gick också toppen. Men Lisa gjorde att jag fick en uppenbarelse. I den ökade galoppen så släpper jag gärna hans form och låter honom bli lång. Det leder till att han springer fortare utan att få större steg. Nu höll jag kvar formen vilket gjorde att hans längning blev fantastisk.
Det var samma sak i traven! Min häst var helt enkelt bäst!
Efter badade jag Yngve ordentligt och betade honom (:

image description

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Skicka bilderna på mig och Arissa :)

2012-05-11 @ 18:37:41

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0