DAGENS UTE OCH INNE PASS

Idag red jag fram ute i solen. Sedan begav jag mig för att träna honom lite själv i ridhuset vilket han kan ha problem med ibland. Han blir liksom okoncentrerad och gnäggar osv.
Idag gick det dock väldigt bra. Gjorde först bara galopp och trav på långa tyglar innan jag skrittade på korta. Då gjorde jag öppna och sluta på en volt. Gick bra. Gjorde det i båda varven. Sen red jag lite trav volter med snett igenom direkt efter.
Tankan var att träna lite LB:2 men jag glömde bort lite i programmet så improvisrade lite eftersom jag vet vilka delar som är med. Gjorde tio meters volter och 15 m volter i galopp med direkt ökad galopp efter.
Efter gjorde jag några ökade skritt och HERREGUD vad fin han var. Han har nog aldrig gjot så fina ökningar med mig i skitt. Hade bra kontakt i tygeln medan han sökte sig neråt och tog JÄTTE kliv. Så himla kul. Efter det red jag LC:1 och allt var klockrent verkligen. Han gör så fina övergångar och halter och fattningar så jag bara älskar hästen! Efter det skrittade jag ut en sväng runt våra sommar hagar. Först i skogen, sedan över en äng och tillbaka på en stig till stallet.
Han var verkligen fin idag och det var ett nöje att rida hahaha.
Outfit:
Schabrak: PFIFF
Lindor: Showmaster
Träns: Hööks
Hjälm: John Whitaker
Ridstövlar: Trento
Hoodie: Gina Tricot Grand Prix Borås
Ridbyxor: Back2Back
Ridhandskar: Kingsland

Kommentarer
Postat av: Tussie

Tove: Jaså (;

2012-05-06 @ 16:30:03
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0