Dagens ridpass

Redan i början kände jag att Fleur var på hugget och taggad,kul! Hon går som bäst när hon är lite pigg, bara hon inte blir spänd och studsig.
I skritten i början ställde vi och motställde. Sedan började vi med galopparbetet, vi jobbade med övergångar från galopp till trav,skritt och även halt. Själva övergångarna gick bra, övergång till halt gick över förväntan, men det var galoppfattningarna jag fick jobba lite extra med. Eftersom jag red med sporrar idag så fick jag ibland lite mer reaktion än jag ville, så det blev lite kickar då och då. Men fick till några riktigt bra galoppfattningar också!
Efter galoppen var det meningen att vi skulle jobba med skänkelvikningar och öppnor längst långsidorna. Men det var några små pojkar som lekte i skogen bredvid ridbanan som hästarna blev rädda för hahah. Vilket resulterade till att alla hästar spände sig uppe i hörnet. Så Kjelle ändrade uppgiften, och vi red på volt uppe i hörnet istället och målet var att alla hästar skulle slappna av, och tillslut gjorde dom de. Då skulle vi rida 6 serpentinbågar upp mot andra kortsidan, och sen tillbaka. Avslutade med att jobba Fleur i lite lägre form i trav och skritt, motställde lite ibland. Då blev hon superfin!
Bilder från idag. Ser ni att hon har ett nytt träns? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0