dagens ridning

Idag var planen att rida på vår utebana som har nytt underlag, det var toppen!
Började med att skritta fram på långa tyglar. Gjorde halter och ryggningar, sex steg.
Sedan gjorde jag öppnor på långsidan och in i en volt.
Efter det gjorde jag samma sak i trav. I höger varv är det svårare för honom men tyckte han skötte sig bra.
Efter det red jag på en volt och gjorde övergångar. Målet var att han inte skulle spänna upp nacken då jag gör övergångar. Det är knappt så det syns men sänker han sig lite i stället blir allt efter övergången mycket bättre. Speciellt i galoppfattningarna ska jag göra det här.
I vänster varv skötte han sig super och fattade efter andra gången. Hans galopp blev så fin så jag bara skattade. I höger varv var det lite svårare. Här försöker han fuska en massor och kasta ut bakbenet istället för att jobba. Fick hålla på med det ett tag och efter några öppna i höger så släppte det lite och han galopperade på fint där med.
Efter det tränade jag lite uppridningar och halter, när han satte dem perfekt avslutade jag med att skritta ut ner till slingan och längst skogen!
Sammanfattning av passet var i alla fall vääldigt bra och jag känner verkligen nu att jag vet vad hans svagheter är och hur jag ska jobba upp dem vilket känns super! (:


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Tack så mkt! Åh vad roligt, det får du jättegärna göra :D [email protected] är min mail :)

2012-05-27 @ 21:26:23
URL: http://tavlingsryttaren.se
Postat av: Rosanna zimdahl

Sv jättegärna!:D [email protected]

2012-05-27 @ 21:40:20
URL: http://hastdiggaren.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0