Red Mingus idag

Idag så följde jag med Sara och Erin till stallet för att fixa inför pay&jumpen imorgon. Sara red Mingus, och i slutet fick jag sitta upp och testa!
Red inte så länge, kanske en kvart. Red bara igenom honom lite. Började med att rida honom i hans lätta varv (vänster), när han blivit lösgjord i det varvet, bytte jag. I höger varv så var han ganska stel i början, men det jobbade vi bort ganska fort. Han blev riktigt fin i det svåra varvet. Jobbade lite skänkelvikningar och halter från trav, och sen trav från halten. Är rätt nöjd med idag! Mingus är sååå rolig att rida. Sara och Erin, ni ska vara sjukt nöjda med eran underbara ponny.
Sara filmade och fotade, så bilder och film kommer inom kort.


Bild från idag när jag trava av Mingus. Haha, som ni ser så red jag med mjukisbyxor och gummistövlar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni är sååå fina ♥

2012-03-31 @ 14:31:15
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0