Igår

Glömde helt och hållet att skriva om vad vi hittade på igår.
Igår var vi på klubbtävling på Sollentuna RK. Jag red där när jag började rida och bor även precis i närheten. Eftersom 70 cm kändes som en barnlek hoppade vi nu på riktig höjd, alltså 80 cm som motsvarar LD för Amoure.
Han var lugnare än vad han var på stäket vilket var jätteskönt. Jag fick mycket bättre kontakt med honom på framridningen.
Amoure var lite tveksam till en början men bad jag honom att hoppa gjorde han förstås det, när vi kom till tredje hindret som stod intill läktaren blev han dock väldigt spänd och lyckades smita förbi, men jag red om på det och resten flöt på någorlunda :) Höjden är i alla fall inga problem!
Dessutom var han inte i en enda bom på hela dagen vilket var ett stort plus.
Han var duktig vid allt runt omkring på plats också, vilket jag anser är bland det jobbigaste för honom mentalt.
Jättenöjd är jag i alla fall med honom! Nu ska han få vila från hoppningen en vecka.


Jennifer och jag skrittar fram (:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0