Dagens ridpass

Idag var fokuset att rida igenom LB:1 eftersom att det blev struligt på Vallentuna så blir det de programmet istället.
Jag tycker det gick skitbra i början. Först tränade jag honom att bara gå fram för sisten och han lyssnade super. Gjorde lite serpentiner och 15 meter volter. Tränade även att rida upp och göra halt ett par gånger innan jag red igenom programmet. Även det gick super och som det kändes då skulle jag kunna få ganska bra resultat i LB:1
Men nu till det stora problemet. Jag får ju inte rida med spö och väl inne på banan blr han en seg korv bokstavligen. Tänkte att jag lägger ner spöt och rider utan. Nej det gick inte alls. Han har nog aldrig varit så seg och han lyssnade inte för fem öre. Spelade faktiskt ingen roll vad jag gjorde han var helt döv. Det var ju bara ta upp spöt igen och då gick det skitbra och han bara sprang fram. Släpte spöt och han dog. Det är verkligen skit jobbigt och jag är helt frustrerad över att jag inte vet vad jag ska göra. Tur att man rider för Lisa imorgon. Är det någon som har några tips? För jag behöver HJÄLP.
Lite gamla favoriter.
image description

Kommentarer
Postat av: Tussie

Sporrar..? London är en riktig latmask och jag ska börja rida med sporrar på honom. :)

2012-03-15 @ 19:42:06
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Använd handen pÅ rumpan, så lär han sig att du inte m

2012-03-15 @ 22:23:31
Postat av: elin

min kompis har en riktig latmask till häst som inte alls går framåt när man rider utan spö så hon hade två spön, en i varsin hand och la ifrån sig det ena och då blev hästen seg men då drämde hon till den med det andra som hon hade kvar och då blev det krut i hästen ;) ett litet tips man kan träna på hemma :)

2012-03-15 @ 22:30:08
URL: http://mirandaborn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sporrar?...

2012-03-16 @ 08:43:48

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0