Dagens ridpass

Idag red jag för första gången på ridbanan. Yngve var lagom pigg och glad idag! Ridbanan är ganska hård så blev mest lättridning. Han hade även ganska svårt att konsentrera sig. Det blev bättre men han var även lite oböjlig för skänkeln idag. Efter jag ridit fram ordentligt fokuserade jag på galoppdelen i LB:1. Först är det en 15 m volt vilket gick bra, dock har han svårt att samla sig och rida den böjd. Efter det kommer det ett halvlågt parti galopp längst halva långsidan och sedan kortsidan. Eftersom att hans galopp inte har varit så bra är det väldigt svårt för honom att runda hörnan utan att sakta av. Jag fick verkligen jobba mig igenom dem ett par gånger innan han kämpade på och klarade det. Massor med beröm! Efter det red jag lite ökad galopp vilket han skötte super! Erin var jätte snäll och filmade!
Red ut runt sjukhagara i låg form i både skritt och trav. Det tyckte han nog var härligt!
Så här ser veckan ut eftersom att jag inte kan vara i stallet:
Måndag: Vila
Tisdag: Jag dressyr på utevolten
Onsdag: Mamma ute på slingan eller volten
Torsdag: Jojjo rider ut
Fredag: Linda rider ut
Lördag: Mamma rider ut
Söndag: Jag rider (vet ej vad jag ska göra än)
Ganska chill vecka för Yngve med det behövs nu efter ett par helger tävlingar!

Mamma red lektion på hebbe så då jag väntade på henne passade jag på att klippa Yngves långa man hahaha. Hade inte ens märkt att den blivit så lång. Så 12 cm klipptes iväg så nu ser han riktigt fräsch ut. Han fick även bada fossingarna och svansen. Mysmys!
Han var så mysig då jag skulle hem! Ville verkligen inte gå ): hade lätt kunnat sova över.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0