Dagens Lisa-lektion

Idag var vi ensamma i ridhuset då jag red fram. I vanliga fall kan han bli lite tittig då men inte alls idag! Han var supersnäll och lugn fast dörren till ridhuset var öppen.
Tränade massor med skänkelvikningar innan. Sedan trav serpentiner och övergångar. Lät honom rulla runt på en volt galopp innan lektionen började.
Jag och Lisa pratade länge innan jag började rida. Vi pratade om tävlingen i söndags och ridning. Sedan tränade vi på att jag inte skulle ge för många signaler och att han skulle ha naturlig bjudning. Alltså skulle skänkeln endast betyda ökad trav och inte att hålla samma trav. Det gick skitbra! Han blev superpigg. Redan tränade vi övergångar och Lisa visade hur jag skulle samla honom utan att ta i tyglarna. Fungerade super! Så först få fram honom sedan samla och sedan en fattning så bakbenen kommer med.
I stallet efter ridningen stod jag och borstade och trimmade hovarna/ansiktshår i en timma om inte mer. Det tyckte han var super mysigt. Riktigt fin blev han också!

 

Glad tjej och häst efter träningen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0