Dagens dressyr

Idag var min kompis Sandra med från Göteborg till stallet. Hon gillar hästar väldigt mycket ock tyckte det var ganska kul att hänga med!
Eftersom att det haglade ute red jag i ridhuset. Han vilade igår och han var ensam i ridhuset då det hagla på och han skötte sig super! Kändes som om han verkligen ville jobba idag.

Först red jag fram i lågform och gjorde lite sitsövningar så han skulle bli aktiv för min skänkel. Sedan i trav och galop. Red även mycket skänkelvikningar och framdelsvändningar.
Red över gångar i serpentiner nedsittande innan jag red igenom LC:1
Det kändes verkligen bra i LC:1 fast vi inte tränat den på ett tag. Bra bjudning och han formade sig för skänkeln helt ok. Sedan tog jag en skritt paus.
Efter det gick han helt fantastiskt! Lätt i handen och bra jobb bakifrån. Red då igenom LB:1 som kändes super verkligen. Han höll galoppen som har haft svårt med med.
Sandra fick skritta av honom efter och hon var jätteduktig!

Här är ett smakprov av idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0