"Vårens" sista hoppträning

Idag hopptränade jag för Eva.
Vi började med att galoppera över bommar som låg lite böjt. Amoure var väldigt taggad och ville antingen bryta av (för att jag red tillbaka för mycket) eller springa iväg till en början, men det gick bättre och bättre.
Sedan hoppade vi lite linjer samt enkelhinder efter varandra, det gick väl bra. Det blev lite orytmiskt ibland, Amoure sprang iväg lite, jag fick inte upp huvudet på honom och liknande men han hoppade allt jag styrde på och sådär, trots att det var en del titthinder.
Sprången blev bättre och bättre när han började coola ned sig, och på slutet blev han ganska trött eftersom att han tagit ut sig mycket innan.
Avslutade med en bana som låg på 85-90 cm och det kändes enkelt :)
Invigde nya tränset och tyglarna idag, funkade bra :)
Nu får Amoure även sova ute nattetid eftersom att han åker på fredag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart ska han på fredag? :o

2012-06-13 @ 22:59:52
Postat av: Tussie

Vart ska han?

2012-06-14 @ 07:44:56
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0