Tisdagsmyyys

Nu har jag kommit hem från stallet haha, det blev lite sent ;)
När jag kom till stallet så var Oscar täckt i blöt lera så det blev till att spola honom. Jag bestämde mig för att bada honom, var så pass seriös att det blev skimmelschampoo på. Haha, nej, men han fick bli ordentligt ren och så in i boxen med fleece för att äta hö och torka medan jag red Z.
Jag red ut Zetta tillsammans med Lollo och Portos. Vi red nere på slingan och hade planen att bara skritta och trava runt där ett tag.
När vi började trava så fick jag hålla in Zetta ganska mycket vilket gjorde att hon blev rätt sur, haha. Började flänga lite med huvudet och krypa ihop i hela kroppen. Benen bara vevar, som Lollo sa så såg hon ut som en tenessee walking horse haha, usch! Efter en stund så gick vi åt olika håll och red lite på egen hand Lollo och jag, vi behövde lite olika saker :) Zetta var stundvis fin i traven och då klev hon på stort, men lugnt och var avslappnad i kroppen, men det kom och gick som sagt. Annars så var hon spänd idag. Sista biten jag travade med Zetta var hon avspänd och fin så jag saktade av och avslutade passet där innan jag och Lollo skrittade hem. Det gick okej idag, men inte så mycket mer tycker jag. Jag hade velat att hon bara skulle chilla och vara avspänd hela passet, men det var för mycket begärt idag ;) Men jag mer än många vet att det inte kan gå bra varje dag, tacka Oscar för den kunskapen! Det går bättre imorgon!
.
Efter passet så fick hon låna ett täcke av Anna och Yngve (Anna = Amandas mamma) och då insåg jag att hon vill ha lite gröna saker, tyckte hon var fin i det! :)
När jag hade ridit Zetta så var det dags för Oscar. Jag red lite dressyr barbacka (!) på ridbanan.
Jag älskar min ponny.
I orsa förra sommaren så red jag ett pass om dagen för Marlene Östberg (hästmassör, kiropraktor som jobbar mycket med sitsen och de småsmåsmå detaljerna), idag hade vi Marlene-tänket i skallen. Hon sa till mig en gång att jag skulle "stoppa in" mina ben i hans bakben och känna vad han känner. Det är sjukt för jag gör det nästan aldrig, men när jag gör det så är vi helt plötsligt en och samma. Jag tänker att jag ska "gå till höger" och så går han dit utan medvetna hjälper. Det är supercoolt vad en liten tanke kan göra ibland!
Oscar jobbade iallafall på fint, vi red runt i skritt och trav och bara tänkte på sitsen och samspelet. Red några små-ökningar i trav och skrittövergångar samt lite sidvärtes på olika ställen och sätt. Min min min fina fina fina ponny.
I slutet så släppte jag tygeln och satt på långa tyglar i trav och bara red på. Oscar gick kvar i samma form där jag "lämnat honom" och bara var nöjd. Mmmmm, lycka! Travade på långa tyglar barbacka på Oscar. Så himla bra! Var tvungen att ropa på Andreas och Christoffer i utestallet för att visa att det var sant, haha! Nej, jag är så glad över Oscar idag (och annars också). Mmmmmmm ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0