Svar om kamera

 
Tack så mycket! :D
Jag fotar med en Nikon D300 och oftast med mitt objektiv Sigma 70-200 2.8
Inställningar beror på om jag är i ridhus eller utomhus. I ridhus ligger slutaren runt 60-120 på vintern och kanske 120-300 på sommaren. Min bländare ligger alltid på 2.8. 
Mitt objektiv fungerar så att den är fast på 2.8 hur mycket man än zoomar medan de flesta objektiv går upp från 3.5-5,6 då man zoomar, det gör bilderna mörkare. Men mitt objektiv tar in mer ljus pga att den är still. 
Utomhus fotar jag oftast med slutaren på 6500 kanske. Men ligger solen på hamnar den oftast på 8000. 
Haha hoppas alla fattar, lägger upp några bilder för att visa. 
Den rutan där de står 125 är slutare och där de står f5,6 är bländare
Min kamera och mitt lilla objektiv
Så här ser min fina lilla ihopsättning ut haha som jag oftast fotar med haha :) Bilder lånade från google.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Tack så mycket! :D

2012-06-21 @ 23:51:40
URL: http://zariiisen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0