Ridpasset igår

Eftersom de släppt ut på sommarbete trodde jag Yngve skulle vara trött osv. Men han hade ju vilat både lördag och torsdag och hade en massor med energi.
Tanken var att rida i ridhuset eftersom det regnade och var blött osv. Men jag tänkte att jag skulle rida fram ute och han var så glad och pigg så jag provade ta ett varv på ridbanan och det gick super så fortsatte där.
Sen kom mamma ut och jag bad henne fota lite och det kunde hon så det var ju bra det med!
Då jag red fram ute tränade jag halter, ryggningar, stretch övningar, skänkelvikning och lite övergångar. Fokuset i allt var att han skulle vara avslappnad och ärlig på bettet hela tiden, inte slänga iväg huvudet och sånt.
Han var superfin!
Inne på ridbanan tog jag tyglarna lite meroch började rida volter och serpentiner. Han var väldigt pigg och då och då blev han lite okoncentrerad men en ytterst liten stund.
Började att rida LB:1 efter det. Gick super verkligen, gjorde även lite övningar att flytta ut hans vänster bog vilket gick super.
Gjorde några ökningar och de var helt underbara, verkligen, har nog aldrig gjort så fina ökningar. Vi flög fram!
Efter det tog jag en paus innan jag red LB:1 igen.
Helt ärligt tror jag att om han går så fint som han gjorde på tisdag lär vi ta hem hela skiten HAHA. Nej men det kändes verkligen hur bra som helst.
Enda missen var att han gjorde ett galoppinslag i travökningen men det var för att jag tidigare ridit för många ökningar innan, annars var det HELT PERFEKT!
Hästen är verkligen bäst. Mamma fotade bara nån minut för hon orkade inte och ALLA bilder som fanns på kameran var hur fina som helst, Linda sa även att hon aldirg sätt honom så fin på länge! Bebis <33
Lägger upp bildbomb senare!
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0