Mälarhöjden LB:1 med SÄMST väder

Okej dagens tävling, som var sista för säsongen finns det inte mycket att säga om. Det var förmodligen det värsta tävlingsväder jag någonsin varit med om. 
Det bara öste och öste ner regn som om någon släppt ett hav över oss typ. På tävlingsplatsen var vi först där (första start) Alltså jag var uppe fyra imorse. 
Tävlingsbanan var en pool av vatten bokstavligen och framridningen var också fylld med vatten och jätte tung.
Efter två sekunder ute var alla tre (mamma, jag och yngve) helt genomblöta trots regn overoller osv.
Jag gjorde ett försök till att rida fram men Yngve gick knappt fram för skäkeln och snubblade flera gånger, hostade osv.
Red fram inte alls länge för fick knapp upp honom i galopp. Det var inte så att ha var seg, nej nej. Men han hatar vatten och vattenpölar.
i collectingring fanns det knappt någon coleckting ring bara en stor pöl med vatten. Fick liksom där försöka få honom att röra sig framåt haha men det gick knappt så jag tänkte skiter det sig så får jag avbryta och gå ut.
Vi fick i alla fall gå in på tävlingsbanan och han var inte alls tittig vilket är väldigt skönt. Fick mata över honom genom pölarna och tog någon galopp som ni ser på filmen för mamma filmade innan de gav startsignal så videon räckte inte hela programmet.
Men galoppen höll knappt och det var för att han inte orkade. Aja då vi får startsignal så pratar jag och peppar ända vägen in tills vi ska hälsa med typ "Kom igen nu!" "Du kan, visa vad du går för" Och då blev han taggad, haha söti <3
Kunde ju knappt hålla i tyglarna någonting egenom programmet och red honom inte alls i den form jag ville ha honom i men han tog sig egenom alla moment och gjorde precis vad jag bad honom om tills vi kom till galoppen där han bröt av i båda varven men han försökte verkligen så då vi red ut igen så klappade jag honom jätte mycket för han hade verkligen ställt upp!
Men jag tror ärligt aldrig att det varit så jobbigt att rida igenom ett program och jag vill kämpa med hela kroppen haha igenom alla moment. Mamma var helt själv på läktaren och gjorde vågen HAHAHA. 
Det slutade på 56,89% och det var ju som sagt en LB:1 så jag är nöjd med tanke på att min lillhäst hatar vatten och att jag red på hellånga tyglar typ + typ ingen framridning. Synd bara eftersom att det var sista tävlingen i vår. 

 
Visst ser det härligt ut?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Josefsson

Sv: Ni har verkligen en super mysig blogg! :)

2012-06-17 @ 20:24:23
URL: http://oliviajosefinaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0