Lidens Cap Bell Amoure dressyrdebut

Idag var det dags för Amoure att göra sin debut på dressyrbanan :)
Vädret var allt annat än på vår sida, det var kyligt (runt 4 grader), kraftig blåst och regn. Egentligen skulle tävlingen ha varit på gräs, men den blev flyttad till en utebana och så var framridningen i ridhus.
Jag red fram ganska vanligt, stretchade sidorna lite på honom, red lite volter och serpentinbågar. Flyttade lite för skänkeln och red övergångar och några halter. Han kändes lite vinglig men gjorde det han skulle!
Sedan fick jag rida i collectingringen på ridbanan ett tag, där var det inte tillåtet att galoppera så jag red på i skritt och trav, kände igenom honom ordentligt och lät honom titta lite på banan :)
Sedan red jag in på banan, som Amoure tyckte var lite konstig först med bokstäver som agerade krukor och sådär, gjorde lite övergångar innan jag fick startsignal.
Vi snittade på 6-7 i trav/skritt programmet, men femmor i galopprogrammet då han sprang in i fattningarna lite och var felställd, men annars helt okej! Fick faktiskt sexor på avsaktningarna från galopp, vilket var klart över förväntan!
Vi fick sjuor på skrittövergångarna i serpentinbågarna, mellanskritten (upptagningen) samt halten på medellinjen (trots att han passade på att bajsa, haha!).
Hade svårt med ställningen under hela programmet men jag ville inte kräva för mycket och ville inte heller riskera att det blev en diskussion.
Kändes som att det flöt på ganska bra i alla fall, vet vad jag ska jobba på och vet vilka delar vi kan få högre poäng på bara jag rider bättre :)
Slutkommentaren var (ganska väntat): Maffig ponny som idag är för kort i sin form. Blir säkert jättebra om du kan rida den fram till handen och få ut halsen mer. Tänk på ställningen.
Vi slutade på 58,52% vilket är helt okej med tanke på att han aldrig gjort något liknande och gjorde allt där han skulle :)
'
Tyvärr blev det inga bilder på grund av regnet men pappa filmade i alla fall :)

Och ja, ni behöver inte kommentera att han går bakom och sådär, jag vet! Han orkar,som jag sagt sååå många gånger, inte riktigt bära sig i rätt form ännu, men vi jobbar på det :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Det såg jättebra ut Tove! Bra jobbat!! Tycker Amoure skötte sig otroligt bra! Han är ju så ung ännu och första tävlingen. Du kan vara riktigt stolt och glad. <3

2012-06-02 @ 22:35:32
Postat av: Tussie

Duktiga! :D

2012-06-03 @ 20:10:55
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0