Genomtänkt plan för imorgon!

Imorgon vill jag ha en genomtänkt plan för min ridning, jag älskar att göra sånna här saker innan jag ska rida! Blir så motiverad. 
 
framridning:
Rida igenom LB:2 med långa tyglar utan krav. Bara vara lång och låg. Tar runt 12 minuter skulle jag tro. 


Sedan rida galoppintervaller (om han är seg) så han blir lite taggad. Galopp, skritt, galopp, skritt. Annars börjar jag med övergångar på en gång, lång och låg och att han inte ska dra upp huvudet i övergången utan jobba sig in i den. 
Jag ska även se till att han hela tiden är känslig för skänkeln och att jag inte överanvänder den. 
 
Jobbet:
Korta tyglarna.
Ska rida mycket 10 meters volter, öppnor och slutor så han blir mjuk och böjbar i skritt. Sedan i trav. Galopp 20 meter få igång bakbenen genom att göra nya saker i galoppen hela tiden, öka, korta, ställa, sidvärts osv. 
Sedan ska jag rida igenom lite delar i programmet. Galoppdelen exempel, halter, ökad på långsidan. 


Då han känns riktigt bra riderjag igenom programmet. Gör han det bra avslutar vi, annars rider jag om och korrigerar missarna!
Skrittar av utomhus.
Hoppas ni tyckte det här inlägget var lite roligt! Det är ju mest för min del att komma ihåg min planering ;)
Sen kan får man ju anpassa lite efter dagsformen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag gillar det! Bra inlägg! :D

2012-06-27 @ 22:45:21

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0