Flugspray

Det är så krånligt med det här med flugspray tycker jag! Det är ju ofta karenstid på de och man kan inte använda det för ofta om man är tävlingsryttare.
Jag är en sån som verkligen avskyr alla myggor,flugor och speciellt bromsar. Jag vill liksom ha något som verkligen fungerar men som jag får använda och som inte är farligt? En till sak är ju att det är så himla dyrt med flugspray.
Jag läste runt lite och såg att det är väldigt många som gör eget.
En tjej skrev så här:
Dels använder jag 4-ess-salva, men sen tillverkar jag egen flugspray. Den består av ca 4 dl äppelcidervinäger utspätt med 6 dl vatten och så pressar jag i 2 vitlöksklyftor. Sen låter jag det stå ett par dagar så att vitlöken avger en massa gött i vätskan. :d :D
Fungerar jättebra på min häst som är favoriten för mygg och broms.
Man kanske ska prova på det? Någon som vet hur det fungerar inför tävling och så? Sen undrar jag om ni har några tips på flugspray som verkligen fungerar? Finns ju typ två hundra sorter.
Är sugen på att prova på Effol...
Vad tror ni!?
image description

Kommentarer
Postat av: Tess

Karenstid på flugspray gäller inte tävling utan vid slakt. I senaste numret av Hippson testar de flugspray

2012-06-03 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0