Och Oscar

Efter hoppträningen med Zetta så red jag ut på Oscar. Vi tog det väldigt lugnt på grund av värmen och faktumet att vi ska åka till runsten imorgon. Vi skrittade i cirka en halvtimme i skogen innan vi travade och galopperade lite på slingan. Han var superpigg, haha, det var kul! Och nog kom han ihåg att jag ville att han skulle byta galopp igår.. Haha, i galoppen så gjorde han självmant små, små S-bågar och bytte galopp i varje, haha, vi studsade fram en liten stund innan vi kunde hålla en och samma galopp. Jag ville inte vara för hård heller för han verkade så nöjd, som om han tyckte det var roligt att komma på något nytt. Han har ju gjort några byten förut, men det är inget vi tränat på. 
 
Sen myste vi lite inne och gick ut till hagen :) Jag åkte iväg till stranden med några kompisar, åt middag och hade lite mys innan jag gick tillbaka till stallet och tog in Oscar. Jag duschade honom och gjorde iordning boxen åt honom innan jag gick och spelade brädspel! Mysig dag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0