Lång dag

Jag, Martina, har haft en lång dag av hästar, jobb, hästar och kompisar, men nu äntligen så ligger jag i min säng och tänker inte göra något mer än att tvätta håret. 
 
Dagen började tidigt med Brian så att jag skulle hinna ta honom innan jobbet. Sara och Katja var borta båda två så jag fick rida fina Brian idag! :) 
Jag red ett dressyrpass med honom på utebanan. Solen låg på så det blev rätt varmt, men Brian jobbade på fint ändå, han kändes riktigt taggad idag! I alla igångsättningar så studsade han till lite, haha, han ville iväg! Jag jobbade med skolorna en del idag och gjorde så att jag började långsidan med en öppna och red den fram tills mitten ungefär där jag la en 10-15 meters volt och fortsatte sen i sluta resten av långsidan. Sedan växlade jag och red slutan först och fortsatte sen i öppna efter volten. Brian kändes bra, han lyssnade väl idag och var fin i form och steg. Åh, han är så fin <3 
I galoppen så tränade jag mycket på själva fattningarna, så jag galopperade bara korta sträckor, typ en halv långsida åt gången, bröt sedan av och fattade ny. Jag älskar ju alltid Brians galopp, men idag kändes det ännu rundare än vad den gjort tidigare för mig, det var superkul att känna på. Jag var väldigt nöjd med det här passet och önskar att jag tjatat mer på min mamma om att komma ut och fota :( 
 
Brian med sin ena matte Sara. (Förlåt och tack för lånet av bild, Sara)
 
Därefter så var det jobbet i många timmar och vid 7 var det stallet igen! Då följde min mamma med och skulle fota lite, superskönt eftersom hon tog in Oscar åt mig då, så jag behövde bara hämta Zetta ut sommarhagarna :) Jag tog in Bebis och fixade med hennes sår innan det var riddags på Zetta. Det blev ett dressyrpass på utebanan det med, men inte alls som Brians utan rätt dåligt. Jag började i skritt och trav med mycket övergångar och ville sen få henne att bara rulla på i en lugn trav. Hon kändes lite störd redan från början, tjafsig i munnen, försökte vända och lyfte i fram ett par gånger. Så jag var inte superglad, haha, men jaja. Jag ville ändå inte sluta med det jag höll på med, utan rättade henne bara och låtsades lite som ingenting sen och fortsatte bara att be om samma saker. På henne så tränade jag lite att både korta och länga formen på henne så att vi inte fastnar i ett läge bara. Jag red några öppnor på henne där hon tjafsade mycket först, försökte stanna och lyfta, men jag "sparkade" på framåt och red vidare bara. Vi fick några bra steg i varje varv och då nöjde jag mig och travade av henne. Det kändes inte värt det att bråka med galoppen idag när hon redan kändes lite bränd i huvudet. Hon ska få gå på uteritt imorgon och på tisdag iallafall, mycket träning den här veckan :) Det är bra det också iförsig, någon gång måste man börja sätta press på henne också. 
 
Gammal bild på mig och Zetta, dom från idag kommer sen! 
 
Oscar red jag inte ordentligt på idag. Jag hoppade upp barbacka och red ner på slingan med Jennifer och mamma på marken. Red ut i åkern i höga gräset där Oscar typ drunknade, haha. Sen travade jag runt lite fram och tillbaka på slingan en kort stund innan jag saktade av och sen släppte ut honom i hagen. Inget seriöst, men det är klart han skulle få vara med han också, haha! 
 
 
Bilderna tar vi imorgon istället, jag orkar inte fixa med det nu! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0