Dagens ridpass

Idag var det väldigt varmt haha men åkte ändå ut till stallet mitt på dagen för att träffa Natta som jag inte träffat på ett tag! Jag beordrade henne även att rida lite på Yngve då jag var klar med honom ;)
Linda, min lillasyster var även med.
Yngve fick vila lite i boxen medan jag hjälpte Sara lite med Mingus och fotade dom. 
Yngve red jag först fram ute på ovalen. Där såg jag främst till att han var framme för skänkeln!
Sedan red jag på ridbanan. Ha var inte seg men på grund av värmen slog han av lite då och då så då fick jag måminna honom att jag faktiskt sitter på ryggen ;)
Men han var väldigt fin, speciellt i vänster. Höger var lite problem med idag, han blir väldigt rak och oböjbar men släpte då jag jobbade mycket i galoppen.
Gjorde halter som var jättefina, både i galopp och trav
 
Enkla byten var också helt ok! Han hade varit så där bäst om det var lite mer power i honom idag men det är svårt att kräva då det är så varmt. 
Ökningarna var fina med och jag red igenom LB:2 an som kändes bra. 
Duktig häst idag helt enkelt!
Åh han är så fin. Tack så himla mycket Nathalie, Sara och Linda som fotade idag!
Fler bilder kommer imorgon! 

Kommentarer
Postat av: sara

Tack så mycket själv :)

2012-07-04 @ 23:23:15
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0