Åsiktsinlägg om att ha häst på sommaren eller inte

Förra sommaren hade jag ju Space, alltså en ''hästsommar''. Tillbringade hela sommaren mer eller mindre i stallet. Varje dag var jag i stallet ungefär. Nu har jag en hästfri sommar, då jag rider på ett ridcenter. Fleur är på bete ända till Augusti.

Jag tycker själv det är väldigt skönt att slippa känna det där att man måste till stallet, det går inte att skippa en dag bara för man vill åka iväg och bada med sina kompisar, eller att man måste fixa någon som tar hand om hästen om man ska iväg några dagar, tillexempel på en utlands semester. Självklart kan man ju prioritera så man hinner med allt man vill såklart, man kan tillexempel rida och så på morgonen och sen har man hela eftermiddagen och kvällen att göra annat. Men ni förstår vad jag vill komma fram till. Att man är fast och inte lika fri på det sättet när man inte har en häst att tänka på hela tiden.
Vissa är uppväxta med att ha häst hela tiden, så för dom är det en självklarhet att ha hästen på sommaren och liksom blivit som en del av deras liv. Medans jag som bara haft ponny ett år, jag fick känna på hur det var en sommar med häst och det var underbart det också. Men jag föredrar en sommar utan häst.

Väldigt rörigt inlägg,haha! Men det jag vill komma fram till är att jag tycker det är skönt att ha en ''paus'' ifrån ridningen någon månad, man måste få sakna det lite också! Sen tycker jag alla hästar ska få ha lite vila över sommaren. Och jag menar inte att dom ska vila helt, utan att dom ska få gå lite lugnare. Och vila upp inför tävlings säsongen. Dom ska fortfarande hållas igång liksom.
Här är några bilder från förra våren/sommaren med Space.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0