åsikstsinlägg

Jag tänkte skriva lite om vad jag tycker om pengar i ridsporten. För USH vad allt kostar så HIMLA mycket. kostnaderna runt tävlingar är oändliga. Till exempel om man ska på ett meeting en helg, kostnaderna går upp till 3 tusen??? Mer om du startar två klasser per dag. 
Men även vanliga tävlingar i dressyr kostar en klass upp till 300 kr!?!?! Det tycker inte jag är okej. Det ska INTE kosta så mycket att gå och och rida i 5 minuter. Jag blir verkligen arg då jag tänker på det. 
Förstår inte hur folk har råd egentligen? Visst man prioriterar.
Men jag undrar, ni läsare som läser, betalar era föräldrar alla tävlingskostnader? För jag måste betala det mesta själv och jag tror inte ridsportförbundet tänker på hur vi som är under 18 och studerar ska kunna betala allt det här?
Det är iallafall vad jag tycker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0