Amoure 24 juli

Idag fick Amoure sig en riktig genomkörare nere på slingan (:
Han var väldigt pigg och ganska så stark så det blev lydnad hela passet! Började med halter från skritt, sedan skritt och trav övergångar
Han var riktigt, riktigt laddad så till slut valde jag att i alla fall låta honom galoppera av sig lite grann, galopperade inga långa sträckor på raken utan kanske en av raksträckorna och sedan gjorde jag ett avbrott, i början var det svårt att få till avbrotten men det blev bättre och bättre hela tiden! 
Red även tempoväxlingar i både trav och galopp, och mot slutet av passet svarade han jättebra för både hand och skänkel!
Överlag är jag nöjd med passet, jag fick igenom det jag ville men brydde mig inte så mycket om formen (:
Amoure fick sedan gå ut med flughuva för första gången, och han var duktig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0